Koulutuskalenteri

Tulevia koulutuksia
 

Chattibotti – tee itsellesi uuttera apulainen nettiin 8.-9.10.2019 (Otava)

Joko tunnet Chattibotin - digitaalisen yleismiesjantusen ja jokapaikanhöylän, joka väsymättä auttaa, neuvoo, ohjaa ja opastaa 24/7? Sinullakin voisi olla sellainen.

Chattibotit ovat nopeasti yleistyvä tapa tarjota reaaliaikaista ja vuorovaikutteista neuvontaa, ohjausta ja asiakaspalvelun tukea internetissä. Helppokäyttöiset chattibotit vastaavat väsymättä samoihin kysymyksiin 24/7 ja tarvittaessa ohjaavat käyttäjää sopivalle ihmisneuvojalle.

Käyttötarkoituksesta riippuen chattibotti esimerkiksi voi vapauttaa työntekijöiden aikaa laadullisempaan työskentelyyn, antaa käyttäjälle mahdollisuuden omatahtiseen etenemiseen, tarjota tukea virka-ajan ulkopuolella, kannustaa käyttäjää omaehtoiseen pohdiskeluun tai avustaa sopivan tuotteen tai palvelun valinnassa.

Koulutus johdattaa sinut koko suunnittelu- ja toteutusprosessin läpi ideasta toimivaksi chattibotiksi. Voit myöhemmin jatkojalostaa ja laajentaa omaa chattibottiasi taitojesi karttuessa.

Kurssin chattibotit toteutetaan Landbot-alustan ilmaisversiolla ja se edellyttää toimivaa sähköpostiosoitetta. Landbot on tällä hetkellä bottialustoista helppokäyttöisin ja tehokkain. Landbotin perusteiden oppiminen ja oman tekemisen aloittaminen vie keskimäärin 30-60 minuuttia. Muun muassa Akavan Uraguru sekä monet Otavian Nettilukion opetus- ja ohjausbotit on toteutettu Landbotilla.

Chattiboteista on hyötyä esimerkiksi seuraavissa käyttötarkoituksissa:

- asiakaspalvelun ja neuvonnan tuki 24/7

- rutiiniluonteisiin kysymyksiin vastaaminen (mm.  ITC-tuki, helpdesk-toiminnot)

- staattisen nettisisältöjen muuttaminen vuorovaikutteisiksi

- hiljaisen tiedon näkyväksi tekeminen ja dokumentointi

- taitotaso- ja soveltuvuustestit sekä suositukset

- tapahtuma- ja koulutusmarkkinointi ja dokumentaatio

- tuote-esittely ja asiakaskontaktien kerääminen

- ongelman rajaaminen ja ohjaus eteenpäin (mm. terveydenhuollon esiarviointi)

- etäopiskelu, nuoriso-ohjaus, seurakuntatoiminta

- yhdistys- ja seuratoiminta.

Koulutus sopii erityisesti henkilölle, joka

- työskentelee markkinointiviestinnässä tai asiakaspalvelussa

- suunnittelee tai toteuttaa opetusta, opinto-ohjausta ja muuta koulutusta

- kehittää tai tutkii uusia digivuorovaikutustapoja

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti julkishallinnon ja yleishyödyllisten organisaatioiden työntekijöille, mutta antaa lähtökohdat myös liiketoiminnallisten bottien suunnitteluun, kuten tuotteen/palvelun esittely ja myynti. Kurssilla ei kuitenkaan käsitellä kaupallisten chattibottien bisnesmalleja tai ansaintalogiikoita.

Chattibotti sellaisenaan ei takaa vielä valtaisia käyttäjämääriä. Siitä on viestittävä muun organisaatioviestinnän tapaan omassa www-palvelussa, sosiaalisessa mediassa yms. Lähtökohtana on, että kurssille osallistujalla tai hänen organisaatiollaan on valmiudet digitaaliseen markkinointiviestintään ja viestinnän levittämiseen oman chattibotin käyttäjäryhmien tietoisuuteen ja saataville.

Kurssin teemasta voi katsoa ennakkoon YouTube-johdantovideon (25 minuuttia) sekä tutustua chattibottien toimintaan esimerkkibottien avulla. Näiden pohjalta on helpompi arvioida, voisivatko chattibotit olla tukemassa omia viestinnän ja asiakaspalvelun tarpeita.

Johdanto -video

https://youtu.be/HvLsGmEDR5A

Akavan Uraguru työelämän neuvontaan

https://www.akava.fi/tyoelama/uraguru

Chattibotti -kurssin esittelybotti

https://landbot.io/u/H-168160-FIBTTA8NK3XK7CKS/index.html

Koulutukseen sisältyy kurssin aihepiiriin johdatteleva ennakkotehtävä, joka lähetetään ilmoittautuneille ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ajankohta

ti-ke 8.-9.10.2019 klo 10–17

Paikka

Otavan Opisto, Otavantie 2B, 50670 Otava (Mikkeli)

Kurssiaikataulu

tiistai 8.102019. klo 10-17
keskiviikko 9.10. klo 10-17

Kouluttaja

Kurssin kouluttajana toimii Kari A. Hintikka. Kari on koordinoinut kaksi vuotta Otavian Nettilukion Santra-chattibotti -hanketta, ylläpitää suomenkielistä bottiaiheista blogia ja on perustanut Facebookiin chattibotti-ryhmän, jossa on tällä hetkellä 70 jäsentä. Kari on perehtynyt pitkäjänteisesti yhteiskunnan digitalisaatioprosessiin ja ollut toteuttamassa digitalisaatiota muun muassa tietoyhteiskunnan Kehittämiskeskus TIEKEssä, Lapin ja Jyväskylän yliopistoissa ja SanomaWSOY:ssa. Tällä hetkellä hän työskentelee Otavian konsepti- ja käytettävyyssuunnittelijana sekä tulevaisuuden ennakoijana.

Hinta

Koulutuksen hinta on 245€ / hlö (sis. koulutus) Huom! majoitus ja ruokailut erikseen.

Ruokailut ja majoittuminen

Otavan Opistolla on ruokailumahdollisuus kurssin aikana (noin 5 € / ateria). Varaathan ruokailut ilmoittautumisen yhteydessä.

Tiedustele majoittumismahdollisuutta ilmoittautumisen yhteydessä (1hh/50€/hlö/yö tai 2hh/25€/hlö/yö, sis. aamiainen)

Lisätietoja

kurssit@otavanopisto.fi, p. 044 794 3565

Ilmoittautuminen

Kurssille ilmoittaudutaan 24.9.2019 mennessä ilmoittautumislomakkeella

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova ja ilmoittautumisen yhteydessä veloitamme varausmaksun (50€/ilmoittautuminen), jota ei palauteta. Varausmaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, että Otavan Opisto joutuu peruuttamaan kurssin.

Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen 24.9.2019 tapahtuneesta peruuttamisesta/kurssilta poisjäännistä veloitamme puolet jäljellä olevasta kurssimaksusta.

Mikäli osallistuja ei peruuta osallistumistaan ja/tai jättää osallistumatta kurssille tai koulutukseen, veloitamme koko jäljellä olevan kurssimaksun.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

  • Paikka:

    Otavan Opisto, Otavantie 2B, 50670 Otava (MIkkeli)

Tagit: chatti, botti, asiakaspalvelu, viestintä, digitaalinen

Tulevia koulutuksia


Tulevia koulutuksia

Lyhytkurssit
 


Kesäkurssit
 

<

>

Ma
Ti
Ke
To
Pe
La
Su